Edgaras Ulanovas jaudinosi. Tai nebuvo didelė baimė ir jis žinojo, kad galiausiai tai padarys, bet tam reikėjo sukaupti pakankamai drąsos. Kai susikaupė, viskas pasirodė ne taip baisu, kaip manė iki tol.
Ne, čia kalbame ne apie žaidimą Eurolygoje. Ir juo labiau ne apie svarbiu momentu metamas baudas. Darydamas tai, Ulanovas jaučiasi savo rogėse.
Kalbame apie tiesioginę transliaciją „Facebook“ socialiniame tinkle. Tai buvo netirti vandenys ir tai labiausiai jaudino Ulanovą.
25 metų Kauno „Žalgirio“ puolėjas praėjusią savaitę tapo pirmuoju Lietuvos krepšininku, su gerbėjais bendravusiu tiesioginėje transliacijoje socialinėje erdvėje.
Beveik pusvalandį trukusio pokalbio metu kaunietis atsakė į klausimus, kurie susiję tiek su „Žalgiriu“, tiek su mėgstamiausiomis futbolo komandomis.
Žaidėjas | Fanų skaičius |
Edgaras Ulanovas | 8569 (+ keli neoficialūs puslapiai) |
Paulius Jankūnas | 8550 (+ keli neoficialūs puslapiai) |
Kevinas Pangosas | 3097 (neatnaujinamas nuo 2013 m.) |
Brockas Motumas | 2594 |
Augusto Lima | 2495 |
Isaiah Hartensteinas | 1598 |
Paulius Valinskas | 536 |
Lukas Lekavičius | keli neoficialūs |
Leo Westermannas | kelis neoficialūs |
Renaldas Seibutis | neoficialus |
Robertas Javtokas | keli neoficialūs |
Artūras Milaknis | keli neoficialūs |
Antanas Kavaliauskas | neoficialus |
„Ar bėgsi iš „Žalgirio“?“ „Ar svajoji žaisti NBA?“ „Kas taps Eurolygos čempionu?“ Tokie ir panašūs klausimai liejosi Ulanovo transliacijoje, kuri buvo rodoma ne jo asmeninėje, o gerbėjams skirtoje paskyroje.
Daugiau nei 8500 gerbėjų turinti paskyra buvo sukurta senokai, Ulanovui dar rungtyniaujant jaunimo rinktinėse. Tiesa, tada jis pats dar nebuvo aktyvus jos naudotojas.
„Tai gana juokinga istorija, – prisimindamas, kaip buvo sukurtas jo puslapis feisbuke, pasakojo Ulanovas. – Kai dar žaidžiau jaunimo rinktinėse, kažkoks žmogus, kurio nepažįstu, sukūrė tą puslapį. Jis mane padarė ir to puslapio administratoriumi, bet tada dar nieko net nedariau jame. Žmogus, su kuriuo dabar dirbu, pastebėjo, kad yra toks puslapis, pasisiūlė padėti. Sakau gerai, kodėl ne. Pabandėme, žmonių puslapyje daugėja, jie patenkinti, smagu pabendrauti. Vien pliusai.“
Ulanovo įvaizdį socialinėje erdvėje prižiūrintis žmogus dabar yra tarsi jo kolega. Vyrai tariasi, kokią informaciją skelbti, kaip dažnai tai daryti, iš kokių pavyzdžių galima pasimokyti.
Būtent iš šio kolegos Ulanovas ir gavo pasiūlymą padaryti tiesioginę feisbuko transliaciją.
„Jis abejojo, ar aš padarysiu, sakė, gal neišdrįsiu. Bet aš žinojau, kad padarysiu. Kelias dienas vilkinau, nes buvo gal nedrąsu. Bet vieną dieną pagalvojau, kad kodėl gi ne, grįžau namo ir per pietus įsijungiau transliaciją“, – pasakojo Ulanovas.
Jis tarsi mina pirmuosius takus Lietuvos krepšininkų socialinėje erdvėje, bet nėra toks vienintelis. Socialinių tinklų pionieriumi Lietuvoje ko gero galime vadinti Martyną Pocių, kuris buvo aktyvus „Twitter“, o po to – „Instagram“ vartotojas.
Pociaus pėdomis žengė Mindaugas Kuzminskas, Adas Juškevičius.
Susikurti oficialius krepšininkų fanų puslapius verčia ir faktas, kad yra prikuriama gausybė neoficialių puslapių. Taip siekiama generuoti srautą į tam tikras svetaines ir taip krepšininkai visiškai nevaldo turinio, kuris viešai talpinamas.
Garsesnių ir labiau užimtų krepšininkų įvaizdžiu socialinėje erdvėje rūpinasi profesionalai. Jono Valančiūno ar Donato Motiejūno puslapiai feisbuke ar paskyros „Instagram“ tinkle turi dešimtis tūkstančių fanų, kurie laukia kiekvienos smulkmenos apie krepšininkų gyvenimo užkulisius. Tačiau socialinėje erdvėje, kaip ir įprastame pasaulyje, negalima parodyti per daug.
„Donatas yra labai aktyvus, bet jo žinutės ir nuotraukos praeina papildomą patikrą, todėl dienos šviesą išvysta gal tik 1 pranešimas iš 10“, – praėjusį mėnesį Kaune surengtoje sporto konferencijoje pasakojo Motiejūno agentas Tadas Bulotas.
Jis buvo vienas iš iniciatorių to, kad socialinėje erdvėje matomesnis taptų Paulius Jankūnas. „Žalgirio“ kapitonas ne itin mėgsta viešintis ir asmeninį gyvenimą slepia nuo svetimų akių, tačiau šiuolaikinės tendencijos ir paties krepšininko svarba visuomenėje paėmė viršų.
„Čia nėra mano sritis ir nesu didelis feisbukistas, bet daug krepšininkų aplink tai daro, bendrauja su gerbėjais, aptaria įsimintinesnius įvykius, – tinklalapiui „BasketNews.lt“ pasakojo Jankūnas. – Nenoriu dėti po tris pranešimus per dieną, darau tai retai ir minimaliai. Aš – gal toks senosios kartos atstovas, kuris socialinius tinklus kol kas tik pradeda įsisavinti.“
Šio mėnesio pabaigoje 33-ąjį gimtadienį švęsiantis Jankūnas save priskiria senajai kartai, kuriai priklausytų ir jo bičiuliai Mantas Kalnietis, Renaldas Seibutis, Artūras Milaknis. Nė vienas iš jų nesinaudoja „Instagram“, o „Facebook“ jiems skirtas tik asmeniniam bendravimui arba (Kalniečio atveju) – absoliučiai nenaudojamas.
„Mes gal esame uždaresni, gal ta senoji karta linkusi labiau bendrauti tarpusavyje, gyvai, ar pasiskambinti, – pasakoja Jankūnas. – Kai buvome jauni, tų dalykų nebuvo, gal mums tai kiek svetima. O kai jaunimas brendo, kai buvo paaugliai, tai atsirado, ir jiems tai normalus dalykas. Galbūt jiems tai yra keista, kad mes to nedarome.“
Jankūno minima jaunesnioji karta – tai pirmiausia jo bendravardis, komandos draugas Paulius Valinskas. 21 metų „Žalgirio“ debiutantas šį sezoną dažniau lieka ant suolo nei žaidžia, tačiau paskatintas bičiulių, jis taip pat turi savo fanų puslapį „Facebook“ tinkle.
Šiame puslapyje kol kas – tik 536 gerbėjai, tačiau nuo kažko juk reikia pradėti, ar ne?
„Gavau pasiūlymą iš vieno žmogaus, kuris pasiūlė bendradarbiauti, – savo socialinio puslapio pradžią prisiminė Valinskas. – Iš pradžių buvau skeptiškas, bet po to pagalvojau: kodėl ne? Jis man plius minus pasako, ką gerbėjai norėtų matyti, stengiuosi tai ir padaryti.“
Žaidėjas | Fanų skaičius |
Augusto Lima | 26,6 tūkst. |
Kevinas Pangosas | 23,1 tūkst. |
Leo Westermannas | 18,2 tūkst. |
Antanas Kavaliauskas | 10,2 tūkst. |
Lukas Lekavičius | 5721 |
Isaiah Hartensteinas | 5487 |
Edgaras Ulanovas | 3489 |
Brockas Motumas | 3465 |
Paulius Jankūnas | 2077 |
Paulius Valinskas | 1617 |
Robertas Javtokas | 81 |
Artūras Milaknis | nėra |
Renaldas Seibutis | nėra |
Lima yra aktyvesnis „Instagram“ tinkle, kur jis turi 26,6 tūkst. gerbėjų. Čia jis dalijasi kitų darytomis nuotraukomis, o pats kelia vaizdo reportažus į „istorijas“.
Prieš kelias savaites, po rungtynių Kazanėje, Lima būtent „Instagram“ tinkle bendravo su gerbėjais tiesioginėje transliacijoje.
„Instagram“ tinklą bendravimui su gerbėjais pasirinkęs ir Lukas Lekavičius. Čia jis turi beveik 6000 sekėjų.
„Feisbuke – visi draugai, pažįstami, giminės, ten gerbėjų nepriimu. O instagrame priimu visus. Nesu labai aktyvus, bet kažkiek esu, – pasakojo Lekavičius. – Buvo pasiūlymų susikurti puslapį feisbuke, bet nenorėjau. Turiu tam instagramą ir ten įsikeliu tas nuotraukas, kurias įkeltų tie žmonės, kurie sukurtų feisbuko profilius. Nematau didelio reikalo tai daryti.“
Kadangi Lekavičius visą viešinamą turinį kelia pats, jis pats ir nusprendžia, kas yra tinkama publikuoti, o kas – ne.
„Neviešinu kažko iš rūbinės ar panašiai. Nesimetu labai daug nuotraukų. Deduosi su broliu ar draugais, ar iš krepšinio epizodų“, – aiškino Lekavičius.
Bendraudami tiesiogiai su gerbėjais, krepšininkai tarsi išstumia tarpininką, žurnalistą, kuris tradiciškai būdavo tas žmogus, kuris perduodavo informaciją iš sportininkų skaitytojams.
Tas tiesioginis bendravimas, pasirodo, nėra toks jau bauginantis.
„Buvo įdomių klausimų, gaila, kad ne visus spėjau atsakyti, – prisimindamas savo pirmąją transliaciją, sakė Ulanovas. – Ateityje, neabejoju, tai pakartosiu, tik laiko klausimas, kada.“
Ačiū, kad mus skaitote! Mes jums turime dar daugiau turinio.