Praėjus savaitei po istorinio Kauno „Žalgirio“ komandos žingsnio į Eurolygos finalo ketvertą, Lietuvos čempionų ekipa vis dar gyvena džiaugsmingomis nuotaikomis.
„Mes vis dar švenčiame“, – teigė Andriaus Tapino „Laikykitės ten“ laidoje dalyvavęs „Žalgirio“ komandos generalinis direktorius Paulius Motiejūnas.
Kauno ekipos vadovas laidos metu prisiminė Šarūno Jasikevičiaus ištartus žodžius po ketvirtųjų serijos su Pirėjo „Olympiakos“ rungtynių, kuomet strategas Motiejūną patraukė per dantį, mat komandos sėkme nuo pradžios tikėjęs direktorius lemiamų Eurolygos kovų metu leido „Žalgirio“ arenoje rengti ledo ritulio čempionatą.
Motiejūnas šįkart su šypsena veide Šarui pateikė savo atsakymą.
„Kaip į mane žmonės žiūrėtų, jei vasarą sakyčiau, kad ledo ritulio arenoje nebus, nes žaisime finalo ketverte ar atkrintamosiose? Šaras patraukė per dantį, tai normalu. Bet esmė, kad visada bus sprendimas. Tik „Žalgirio“ arenoje niekada nebuvo dengiamas ledas. Pavyzdžiui, Latvijoje ar JAV tai normalu – pakeli dangą ir matai ledą. Tik pirmą kartą atrodo, kad sunku“, – kalbėjo Motiejūnas.
„Žalgiriui“ iki tikslo sugrįžti į Eurolygos pusfinalį teko nueiti devyniolika metų trukusį kelią. Per šį laiką Kauno ekipos laivas buvo blaškomas įvairių bangų.
Komanda 2004-aisiais buvo tik per plauką nuo finalo ketverto, vėliau – krizė, kurią nutraukė verslininko Vladimiro Romanovo įsiliejimas į klubą. Pastarasis po kelerių metų, 2013-aisiais, išvykdamas pats paliko milijonines skolas, iš kurių „Žalgiris“ galiausiai išbris tik šįmet.
Būtent apie šį skandalingąjį verslininką ir garsiai nuskambėjusius jo įgeidžius Motiejūnas pokalbiu metu ir buvo paklaustas. Dabartinio „Žalgirio“ vadovo teigimu, keistų Romanovo pareiškimų niekada netrūko.
„Dirbome su vienu tokiu geru veikėju… Buvo vakarų, kai galvojau, jog viskas, nebegaliu. Buvo, kad paskambino 1 val. naktį, po to 5 val. ryte. Juokinga ar ne, bet paprastai tai vykdavo per pilnatį, jį tai veikdavo. Man atrodo, kad jis tikrindavo ar nieko nedarau, nes visur tik priešai, visur mus puola. Tikrino, ar nuo tos 1 val. iki 5 val. nesu pas priešą.
Buvo tokių pokštų, kaip „kodel nepuolat flangais? Kodėl lendat į vidų? Eikite kraštais“ Normalu, kad galvojome, jog jis atėjęs iš futbolo, kad reikia jam paaiškinti. Pirmais metais dar nebuvo pavojaus signalų.
Jis visuomet sakė, kad mums reikia sporto direktoriaus: „Jei pridarysime klaidingų sprendimų, tai nei tu, nei aš būsime kalti, tik sporto direktorius“. Aš laikiausi kiek galėjau, sakiau, kad aš sporto direktorius ir nedarysime klaidų. Vėliau atsirado keli sporto direktoriai, bet vis ieškojome kitų“, – prisiminė Motiejūnas, „Žalgirio“ klube besidarbuojantis jau dešimtmetį.
Klubo generalinis direktorius priminė, kad klubas nuo kupros jau baigia nusimesti skolų naštą. Tiesa, jis ne pirmą kartą pasiskundė, jog nepaisant skambių pergalių, stambūs verslininkai į paramą komandai vis dar žiūri labai atsargiai.
„Miestas mus palaiko, žmonės eina į rungtynes, Eurolygos parama yra – tai jau kažkoks stuburas. Kalbant apie rėmėjus, kažkodėl jie nenori remti didesnėmis sumomis. Su naujuoju Eurolygos formatu tikimės išplaukti į tarptautinius vandenis, kad mus remtų ir užsienio kompanijos.
Viskas nusėda Baltijos regione. Viskas pagal gyventojų skaičių, taigi toks procentėlis ir atriektas. Vis bandai aiškinti, jog mes ne tik Baltija, mes rungtyniaujame ir Graikijoje, Izraelyje, Ispanijoje, bet tuo įtikinti sudėtinga. Mes bandome, tikiu, kad pavyks“, – pasakojo „Žalgirio“ generalinis direktorius.
„Žalgiris“ šį sezoną pradėjo su 8,5 mln. eurų biudžetu, o tai – antra kukliausi piniginė Eurolygoje po Belgrado „Crvena Zvezda“ ekipos. Motiejūno teigimu, mažai tikėtina, kad kažkas pasikeis ir pradedant kitą sezoną.
„Faktas, kad taip ir bus. Nebent atsirastų vienas rėmėjas, kuris sakys, kad duodu labai daug. Bet mums nesinori vėl bristi į tą patį, nes ir pati Eurolyga ragina, jog vienas didysis rėmėjas neduotų 20 proc. paramos, kadangi jam dingus viskas svyruoja. Tikiu, kad atsiras rėmėjų. Netiesa, kad Lietuvoje niekas negali skirti tokių pinigų, nes kiti juos skiria reklamoms. Tiesiog nepatiki, kad „Žalgiris“ yra tik tiek, kad kažkas pamatys logotipą.
Tai yra ir emocija, tikintys fanai tavo prekinį ženklą asocijuos su emocija, kurią suteikia „Žalgiris“. Kol kas įtikinti sunku. Pas mus visi stebi tik paspaudimus, žiūrimumą, paskaičiuoja savo pasiekiamumą ir pagal tai viską žiūri. Futbole pavyzdys yra „Carlsberg“. Kai komanda pralaimėdavo, jie dvigubindavo paramą tik tam kad sirgaliai dar labiau prisirištų. Pas mus galbūt marketingo specialistai nesupranta, galbūt ne ten investuoja pinigus“, – svarstė Motiejūnas.
Paremkite BasketNews ir naršykite be reklamų.