„Neatsakytas klausimas, kurio aš kiekvieną dieną klausiu draugų. Pasakysiu tik tiek – man gėda. Tie dešimt „Partizan“ fanų man atrodo mus perrėks“, – taip į pustuštę „Cido“ areną antradienį tinklalapiui BasketNews sureagavo vienas iš „Lietkabelio“ fanų Audrius.
Ant parketo – buvę Eurolygoje ir galimai ten dar sugrįšiantys Kevinas Punteris, Zachas LeDay, Mathiasas Lessortas. Prie šoninės linijos – vienas ir vienintelis Željko Obradovičius. Tačiau net ir tokios garsenybės nepriviliojo panevėžiečių.
Į akistatą su Belgrado „Partizan“ susirinko 1,618 žiūrovų. Tai – šio sezono „Lietkabelio“ rekordas Europos taurėje. Tačiau apie žemą lankomumą daug pasako faktas, kad viso šio sezono rekordas priklauso rugsėjo 27 d. LKL mačui su Kauno „Žalgiriu“ (1,951 žiūrovas).
Fotogalerija
„Cido“ arenos lankomumas visą sezoną svyruoja apie tūkstantį, nors vietinės komandos rezultatai turėtų sufleruoti apie augimą. „Lietkabelis“ antrus metus paeiliui pasidabino KMT sidabru, kabinasi į ketveriukės poziciją Europos taurės grupėje ir stabiliai laikosi vietinių pirmenybių trejetuke.
„Labai to noriu (aut. past. didesnio lankomumo), – po rungtynių su „Partizan“ sakė panevėžiečių pergalių architektas Nenadas Čanakas. – Stengiamės ne tik rungtynėse, bet ir treniruotėse. Vyrukai atiduoda visą save. Prašau ir tikiuosi, kad Panevėžio žmonės sezono pabaigoje palaikys mus. Komandai tikrai labai svarbu jausti palaikymą.“
Dažnas pasiteisinimas, kad Panevėžio arena yra labai nepatogi krepšinio stebėjimui. Teigiama, kad sunku kurti gerą atmosferą, kai antro aukšto tribūnos yra labai toli nuo aikštelės, o kur dar garsusis trekas, kuris užstoja didelę dalį vaizdo.
Tačiau ne apie tai reikėtų kalbėti, kai neužpildomos visos vietos prie pat aikštelės. Vizualiai pasitaiko atvejų, kai neužsėstos vietos yra ne tik už krepšio, bet ir šoninėse pirmo aukšto tribūnose. Komanda trečiajame kėlinyje 80:51 triuškina „Partizan“, tad ko trūksta Panevėžiui?
„Cido“ arenos lankomumas Europos taurėje:
Data | Varžovas | Žiūrovai | Rezultatas |
2022-03-08 | Belgrado „Partizan“ | 1,618 | 93:78 |
2021-10-26 | Krasnodaro „Lokomotiv“ | 1,103 | 84:85 |
2022-02-02 | Trento „Dolomiti Energia“ | 1,060 | 74:57 |
2021-11-10 | Hamburgo „Towers“ | 1,047 | 96:100 |
2021-12-08 | Badalonos „Joventut“ | 1,006 | 87:77 |
2022-01-18 | Vroclavo „Šlask“ | 960 | 88:65 |
2022-01-12 | Paryžiaus „Metropolitans 92“ | 886 | 96:89 |
Kalbant apie kainas, jos neturėtų būti svarbiu faktoriumi. Keli pašnekovai įvardijo, kad bilietų kainos antradienį lūkuriavo apie 9 eurus, o pirmadienį buvo dar mažesnės – 6 eurai.
Gerą pavyzdį parodė merginų grupelė, kurių viena „Lietkabelį“ stebi ne pirmą kartą šį sezoną, tačiau į neeilinę akistatą prisikalbino atvykti ir savo draugę. Jei kas nors abejojate, ar pavardė Obradovičius dirgina nors vieną kūno dalelę panevėžiečiui – štai jums atsakymas.
„Einu tada, kai „Lietkabelis“ žaidžia su mano mylima komanda – pavyzdžiui, „Žalgiriu“. Konkrečiai šiandien atėjau pasižiūrėti į trenerį Obradovičių ir Zachą LeDay“, – kalbėjo „Lietkabelio“ gerbėja Greta.
Daugelis kalbintų sirgalių ne kartą minėjo bene vieną svarbiausių mažo lankomumo faktorių – „Lietkabelis“ neturi pirmo ryškumo žvaigždžių. Puikiai suprantama, kad Martynui Purliui surinkti elitą už milijoną eurų nėra paprasta, bet panevėžiečiai su nostalgija prisimena dienas, kai ant parketo lakstė Darjušas ir Kšištofas Lavrinovičiai, Mindaugas Lukauskis, Simas Jasaitis.
2016-2017 m. sezone visi puikiai prisimena istorinį žygį iki pat LKL finalo. Tada, mačuose su „Rytu“ ir „Žalgiriu“, arena net viršydavo nustatytą 5,500 vietų limitą (ketvirtąsias pusfinalio serijos rungtynes stebėjo 6,369 žmonės).
Tačiau to sezono Europos taurės lankomumas yra kur kas geresnis lakmuso popierėlis. Rungtynėse su Zagrebo „Cedevita“ – 4,415, Skopjės MZT – 3,624, Žemutinio Naugardo „Nizhniy Novgorod“ – 4,046 žiūrovai. Ir tai tikrai nebuvo ryškiausiomis žvaigždėmis perpildyti varžovai.
Pasak fanų, tuo metu pats Panevėžio klubas turėjo daugiau ką pasiūlyti.
„Aš galvoju, kai buvo Lavrinovičiai, žmonės turėjo trauką ateiti. Dabar nelabai yra vieno tokio žaidėjo, o panevėžiečiams to reikia.
Bandėme guosti save, kad pandemija, ne visi turi galimybių pasus. Bet patys matote – nuėmė galimybių pasus ir žmonių padaugėjo šimtu“, – kalbėjo vienas iš fanų.
Iš kitos pusės, „Lietkabelis“ sąmoningai būrė lygiavertę komandą, nes būtent šiame sezone gerokai išaugo Europos taurės rungtynių skaičius. Jei pernai Čanakui reikėjo sukti galvą dėl 5 varžovų, tai šiemet oponentų kiekis pasipildė dar 4 komandomis bei 8 rungtynėmis.
Dėl to lengva suprasti Purlio ir Čanako bendrą sprendimą rinkti sudėtį, kuri nesubyrėtų pasipylus traumoms ar kritus į duobelę. Beveik kiekvienoje pozicijoje „Lietkabelis“ gali suktis iš padėties, o pergales pavykdavo skinti net ir be pagrindinio priekinės linijos dueto Gedimino Oreliko ir Džordže Gagičiaus.
„Man irgi tas keista, – apie lankomumą kalbėjo Orelikas. – Aš nežinau, kodėl taip yra, aš to dalyko neišspręsiu ir net nežinau, kaip atsakyti. Gaila, aišku, ypač kai tokios rungtynės, bet kodėl taip vyksta, atsakyti negaliu.
Norėčiau pasakyti tik tiek, kad ateikite, palaikykite, nes kol kas rodome gerus rezultatus. Atvažiuoja geros komandos, demonstruojamas geras krepšinis. Ko dar galima reikalauti?“
„Norėtumėme daugiau palaikymo, – pridėjo Gagičius. – Mes jau parodėme, kad jo nusipelnėme. Ačiū visiems, kas atėjo, bet tikiuosi, kad į kitas rungtynes jų ateis dar daugiau. Aš manau, kad mes to nusipelnėme.“
Dėl pustuščių tribūnų nusistebėjo ir kalbinta „Partizan“ aistruolių grupelė. Serbai sukorė ilgą kelionę ir situacijos negalėjo palyginti su tuo, kas vyko Belgrade – „Štark“ arenoje susirinko 6,067 žmonės.
„Esame nustebę. Kai rungtynės vyko pas mus, tokio vaizdo tikrai nebūtumėte išvydę“, – sakė vienas iš „Partizan“ palaikytojų.
Patys panevėžiečiai ieškoti papildomų žiūrovų siūlo kitose srityse. Vieni išskiria reklamos trūkumą, o kitiems kliūtis vis dar sudaro pandemija.
„Jei Europos taurės atkrintamosiose turėtume namų pranašumą – tada gal ir susirinktų. Tačiau, man atrodo, kartais pritrūksta ir reklamos mieste, – antradienį pasakojo vienas „Lietkabelio“ gerbėjas. – Man nereikia reklamos, bet nežinančiam žmogui... kur aš mačiau, kad būtų reklamuojamas „Partizan“? „Lietkabelio“ puslapyje, „Cido“ arenos puslapyje ir, turbūt, viskas. Tokiam žmogui, kuris mažiau domisi, turi būti daugiau reklamos.
Mieste yra didieji reklamos ekranai, bent du tikrai žinau. Gal aš neatkreipiu dėmesio, bet jie nepanaudojami. Reklamos tikrai galėtų daugiau įdėti.“
Lietuvos statistikos departamento duomenimis, Panevėžys išsiskiria senyvo amžiaus žmonėmis Lietuvos kontekste.
2021 m. pradžioje Panevėžio apskrities 65-erių ir vyresnio amžiaus gyventojų dalis buvo 23,4 procento. Tai – trečias pagal dydį rodiklis visoje šalyje ir 3,5 procento nuokrypis nuo bendro Lietuvos vidurkio (19,9 proc.). Daugiau pensijinio amžiaus žmonių gyvena Utenos (25 proc.) ir Alytaus (23,8 proc.) apskrityse.
„Aš manau, kad visų pirma Panevėžyje yra labai daug pensijinio amžiaus žmonių, kurie bijo COVID-19, – BasketNews pasakojo „Lietkabelio“ aistruolė. – Mano asmeninis pavyzdys: sesuo su vyru visada eidavo į rungtynes, bet kai prasidėjo pandemija – nė karto. Manau, kad daugumai tai maišo. Šiandien sakiau: ką jums sunku bilietą nusipirkti? Šitokia komanda juk atvažiuoja.“
Vis tik Panevėžyje yra krepšiniui neabejingų pagyvenusių žmonių. Tribūnoje už krepšio įsitaisiusi 60-metė sirgalė iškart pertraukė, kad Željko Obradovičius jai yra rodiklis, o krepšinis – meilė nuo paauglystės. Tačiau kitiems jos amžiaus Panevėžio gyventojams, panašu, tokio efekto nėra.
Kaip išeitis šiuo atveju atrodo Panevėžio jaunimas, kuris nėra taip smarkiai išsibarstęs po kitus kraštus. Miesto 15-64 metų amžiaus gyventojų dalis – 63,4 procento. Tai yra ne toks didelis atotrūkis nuo šalies vidurkio (65 proc.).
„Nieko čia netrūksta, esmė – ne tame. Yra daug pagyvenusių žmonių, o jaunimui gal krepšinis nelabai. Tiesiog nežinau, kodėl jaunimo nėra.
Galiausiai, kaip ir sakiau – kaukės. Šiandien man ir sakė, kad parduotuvėje penkias minutes vos išbūna, o čia reikia visas rungtynes išsėdėti“, – pasakojo „Lietkabelio“ gerbėja.
Apibendrinant, įvardytos problemos nėra tie veiksniai, kurie turėtų baidyti panevėžiečius nuo „Cido“ arenos.
Geriausia reklama yra pergalės. Jei tuo nesitiki, galite prisiminti „Lietkabelio“ pasakišką žygį iki LKL finalo, Šarūno Jasikevičiaus laikais šluojamus bilietus „Žalgirio“ arenoje ar „Neptūno“ vienintelį sezoną Eurolygoje.
Internete pasirodė komentarų, kad žmonės pasidarė abejingi krepšiniui dėl siaubingų Rusijos agresijos veiksmų Ukrainoje. Tačiau dar prieš karą, sausio 12 d., į Panevėžį atvyko Prancūzijos lygos lyderė Paryžiaus „Metropolitans 92“, bet žiūrovų skaičius pasiekė mažiausią sezono rezultatą Europos taurėje – 886. Taigi, šis faktorius irgi nėra kertinis.
Sirgalių trūkumas tik dar labiau sustiprina Čanako ir „Lietkabelio“ šio sezono pergales. Komanda jau padarė savo, kad panevėžiečiai sugebėtų užpildyti nors 2,000 kėdžių. Ypač svarbūs fanai tampa dabar, kai artėja sezono pabaiga, o Panevėžio komanda kėsinasi į namų aikštės pranašumą Europos taurės aštuntfinalyje.
Ačiū, kad mus skaitote! Mes jums turime dar daugiau turinio.