Iki „Žalgirio“ aukso amžiaus dar toli: kiek iš atkrintamųjų uždirba Eurolygos klubai?

Donatas Urbonas
BasketNews žurnalistas iš Miuncheno (Vokietija)
2022-04-28 13:00
Nuotr.: Noam Galai, Olympiacos BC | BasketNews/E.Alšauskas
Nuotr. Noam Galai, Olympiacos BC | BasketNews/E.Alšauskas

Pirmąsias dvejas Eurolygos rungtynes pralaimėjusioms komandoms istorija negailestinga. Nė viena iš jų dar nebuvo patekusi į finalo ketvertą. Tačiau išvengti „sausos“ serijos kai kurioms komandoms yra gyvybiškai svarbu ne tik dėl atkrintamųjų vilties išsaugojimo.

Už sportinės ambicijos figūruoja labai svarbus finansinis faktorius. Dvejos namų rungtynės atkrintamosiose dažniausiai reiškia papildomus pinigus. Jei tokia galimybė išnaudojama sumaniai, dažniausiai tai reiškia labai didelius pinigus.

Tai ypač aktualu klubams, kurie didžiąja dalimi gyvena iš bilietų perdavimo, o ne iš turtingų dėdžių kišenės.

Kauno „Žalgiris“ čia figūruoja kaip vienas geriausių pavyzdžių Eurolygoje. BasketNews žiniomis, 2018-2019 m. sezoną Lietuvos čempionai iš dvejų ketvirtfinalio serijos rungtynių su Stambulo „Fenerbahče“ uždirbo 1,5 mln. eurų.

Tai beveik 13 proc. viso tam sezonui suplanuoto žalgiriečių biudžeto.

2017-2018 m. „Žalgiris“ iš dviejų mačų su Pirėjo „Olympiakos“ uždirbo per 1 mln. eurų.

Tokie pinigai vidutinio finansinio pajėgumo klubams Eurolygoje yra reikšmingi kaip oras.

Svarbu pabrėžti, kad „Žalgiris“ nebuvo įtraukęs atkrintamųjų bilietų į sezono abonementų paketą. Pavyzdžiui, lygiai taip pat, kaip Miuncheno „Bayern“ padarė šį sezoną.

BasketNews šaltinių teigimu, „Bayern“ iš trečiųjų serijos rungtynių su „Barcelona“ uždirbo apie 175 tūkst. eurų. 6,5 tūkst. vietų talpinanti „Audi Dome“ Eurolygos vicečempionus pasitiko sausakimša.

Prognozuojama, kad pajamos už ketvirtąsias serijos rungtynes bus dar didesnės. Visai kaip „Žalgiris“, „Bayern“ taiko progresyvią bilietų kainų sistemą. Kuo didesnis susidomėjimas bilietais, tuo labiau kyla ir jų kainos. O susidomėjimas sprogo į viršų po bavarų pergalės antrajame mače „Palau Blaugranoje“.

Tai itin svarbios pajamos „Bayern“ organizacijai. Nuo futbolo organizacijos nepriklausomas krepšinio klubas dėl griežtų koronaviruso suvaržymų Bavarijos regione sužaidė ilgą Eurolygos rungtynių atkarpą be žiūrovų, o tai ekipai nubraukė šimtus tūkstančių eurų.

„Bayern“ žengia lygiagrečiai su Pirėjo „Olympiakos“. Graikai išpardavė visus bilietus į serijos su „Monaco“ startą (11,580) ir beveik užpildė visą Taikos ir draugystės stadioną antrajame susitikime (10,457).

BasketNews šaltinių teigimu, „Olympiakos“ iš viso iš bilietų pardavimo uždirbo apie 400 tūkst. eurų.

Graikijoje bilietų kainos buvo pigesnės, o maždaug 3 tūkstančiams sezono abonementų turėtojų nereikėjo iš naujo pirkti bilietų ir į atkrintamąsias varžybas.

Gerokai pasipelnyti iš atkrintamųjų galėjo ir Tel Avivo „Maccabi“. Tačiau atkrintamųjų varžybų bilietai jau buvo įtraukti į sezono abonementų paketą.

„Maccabi“ nežaidė atkrintamosiose penkerius metus, todėl Izraelio klubas privalėjo suteikti papildomos vertės sezono abonementų turėtojams. O sezono abonementai Tel Avive ir taip brangūs. Jų kainos svyruoja nuo 424 eurų iki 3 tūkst. 340 eurų. Parketinės vietos „Maccabi“ namų tvirtovėje kainuoja dar daugiau.

Prieš 2021-2022 m. sezoną „Maccabi“ iš viso išpardavė apie 9,5 tūkst. sezono abonementų. „Menora Mivtachim“ arena viso talpina apie 10,8 tūkst. aistruolių.

Eurolygos sezono lankomumo lyderis Stambulo „Anadolu Efes“ (vid. 10,497 žiūrovai) pranešė apie išparduotus bilietus į ketvirtąsias serijos rungtynes iš karto po to, kai Erginas Atamanas po antrojo mačo Milane keliskart pakartojo, kad atmosfera „Sinan Erdem“ arenoje bus žymiai geresnė.

Tačiau apskaičiuoti tikslias „Efes“ pajamas iš bilietų pardavimo būtų sudėtinga. 

„Efes“ krepšinio klubas yra didžiulio „Anadolu Group“ holdingo dalis. Stambulo klubo prezidento kompanijų partnerių profilyje yra tokios įmonės kaip „Anadolu Efes“, „Coca-Cola“, „Kia“, „Celik Motor“, turizmo įmonės, restoranų ir prekybos centrų tinklai, ir t.t.

BasketNews žiniomis, šių kompanijų darbuotojai dažnai patenka į „Efes“ rungtynes nemokamai. Be to, kai kurios rėmimo sutartys taip pat įtraukia tuntą bilietų į Stambulo komandos namų mačus.

„Kiek bilietų iš tikrųjų buvo parduoti? Tai klausimas, į kurį nėra atsakymo“, – BasketNews teigė Turkijos šaltinis.

Tačiau „Efes“ gali sau leisti tokius sandorius, kai pagal žaidėjų ir trenerių algoms išleidžiamus pinigus jie rikiuojasi pirmajame Eurolygos ketverte.

Komandos, kurios žaidžia mažesnėse arenose, nepritraukia daug papildomų pajamų.

Pavyzdžiui, išpardavę visus bilietus į Eurolygos rungtynes, „Monaco“ uždirba apie 70 tūkst. eurų, kaip informuoja BasketNews šaltiniai.

Palyginimui, Monako kunigaikštystės klubas tiek uždirba iš reklaminio ploto ant LED ekranų aplink aikštę.

Europos taurėje daugiausiai pinigų iš bilietų pardavimo uždirbo Belgrado „Partizan“.

BasketNews šaltinių teigimu, Željko Obradovičiaus ekipa uždirbo per 100 tūkst. eurų iš rungtynių su Bursos „Frutti Extra“.

Į „Štark“ areną susirinko per 19 tūkst. aistruolių, iš kurių apie 4,5 tūkst. turėjo sezono abonementus.

100 tūkst. eurų buvo minimalios planuotos „Partizan“ pajamos Europos taurės atkrintamosiose. BasketNews žiniomis, serbai planavo kelti bilietų kainas kiekviename etape. Pavyzdžiui, į rungtynes su turkais buvo galima įsigyti bilietų už 6 eurus. Tačiau finaliniuose etapuose „Partizan“ planavo užsidirbti jau iki 400 tūkst. eurų.

„Partizan“ iš sezono abonementų užsidirbo per 1 mln. eurų. Serbai turėjo apriboti abonementų skaičių iki 4,5 tūkst., nes dalį sezono rungtyniavo ankštesnėje Aleksandro Nikoličiaus halėje.

Su patobulinta bilietų pardavimo sistema, Eurolygos komandos galėtų turėti ambicijų keisti finalo ketvertą atkrintamųjų serijomis.

Eurolygos finalo ketvertas vis dar išlieka pelningiausias sezono renginys, už kurį surinktos pajamos vėliau išdalinamos visiems klubams. Kol kas tai jiems atneša vidutiniškai daugiau pajamų nei pusfinalio ar finalo serijos.

Dėl perkrauto tvarkaraščio ir pelno iš savaitgalinio renginio, Eurolyga vis dar linksta prie finalo ketverto formato.

Tačiau su nauja lyderyste, formato pakeitimo idėjomis, pelninga bilietų pardavimo sistema ir Europos krepšinio tvarkaraščio pokyčiais, ateityje atkrintamųjų serijų formatas turi potencialo pakeisti finalo ketverto varžybas.



Komentarai:

Moneylyga
dundukai, ar suvokiat, kad Zalgiris yra vienas is lygos ikureju? Sportinio principo aplamai net nera sioje lygoje ar Europos klubiniam krepsinyje, to irgi dar nesugebejot suvokti per n metu.. Zalgiris, kad ir kokia Motiejuno varkiu vieta padaryta siai dienai, kad ir kaip tragiskai zaidzia, bet bent kazkiek pritraukia zmones Kaune ir Lietuvoje. Rytas net nera idomus zmonems, arena pustuste, klubas tokiam mieste net neturi pajamu savo veiklai, bet tada dar atsiranda geniali ideja - Ziemelio klubas, bet kam jis reikalingas bus? Kazanes Uniks 2 ten pabandys padaryt, imerks pinigu, brangesni zaidejai aisku, kad geriau zais, bet kas is to? kam jie isvis idomus bus? Ziemeliui gal bus smagu pasizaist krepsinio menegeri gyvai. Vaikai, tiesiog isaukite is durneliu smegenu ir susideliokit viska kas vyksta su Europos krepsiniu, nes dabar fantazijose gyvenat
2022-04-28
-9
Atsakyti
Trophy
Žalgiriui reiktu pailsėti nuo eurolygos mažiausiai 3 sezonus, dabartinis Žalgiris daro gėda eurolygoje, Motiejūnas grybauja dirbs cirke, tad Žalgiriui, Motiejūnui ir Kaunui būtų neprošal pailsėti nuo eurolygos keleta sezonų, tuo pačiu Motiejūnas praplautu išvedintu savo smegenis, apgalvotu savo failus, Žalgiris pažaistu keleta sezonų eurocup galbūt net laimėtu eurocup taurę ir kaip peonixas iš naujo prisikeltų naujam eurolygos užkariavimui kaip 1999...kas žino ten žino gal Motiejūnas haipina ir svaigsta kaip Žalgiris kartą per 20 metų patenka į eurolygos final 4...
2022-04-28
-4
Atsakyti
Krapikas
Teisingiausia būtų jei Rytas laimi šiemet LKL čempionų titula tai automatiškai patenka vienam sezonui į eurolyga, o Žalgiris praleidžia ir žaidžia eurocupe kur sportiniu keliu bando laimėti eurocup taurę ir bilieta į eurolyga, konkurencija eurocup sudarytu nauja Žiemelio komanda žaidžianti taip pat eurocupe, galbūt dar Lietkabelis, plius yra ir kitos stiprios komandos Partizan, Valencija ir kt., isivaizduojat koks būtų eurocup final4 battle dėl vieno bilieto į eurolyga ir A licenzijos 3 metams.
2022-04-28
+7
Atsakyti
Braziukas
Žalgirio vyrai geria antifreeza matosi tai iš jų fantastinio žaidimo su Strelnieku ir Websteriu priešaky, o kur dar nesulaikomi Gifay su Klaidiečiu...
2022-04-28
+1
Atsakyti
KLEIZA
Žalgiris eurolygos A licenzija turėtu perleisti naujai Žiemelio komandai, nes Žalgiris paskutinis eurolygoje ir gėda daro, per 20 metų eurolygoje Žalgiris tik kartą pateko į final 4, o taip tai visada eurolygos dugne būdavo arba arti playoffu, apskritai už kokius nuopelnus Žalgiris gavo A licenzija, žalių komanda nėra nei favoritas nei turtinga paprasta Albos lygio komanda. Dabar kai atsiras nauja eurolygos lygio Žiemelio komanda su didesne arena nei Žalgirio ir didesniu miestu Vilniumi Žalgiris tikrai nevertas eurolygos A licenzijos 3 metams, ypač jei prapis LKL, Žalgiris turėtu išsikovoti bilietą į eurolyga sportiniu keliu laimėdami eurocup taure arba bent žaisti finale, Žalgiris per ilgai užsibuvo eurolygoje nahaliavai ir neįrodė kad gali laimėti eurolyga. Basketnews.lt keičia savo pavadinima į Basketnews-Žalgiris.lt
2022-04-28
-6
Atsakyti
gerai cia skelei. komandos dar nera, kausas.
2022-04-28
+7
Atsakyti
kam cia tos fantazijos? su tokia genialaus managerio kadru politika playoff busim gal po 10 metu nes efektyvumo naudojant suaukotas lesas 0,plius ilgalaikes vizijos nebuvimas. o kalti visi aplink, tik ne supervadybininkas
2022-04-28
-4
Atsakyti
geras straipsnis. su zalgiriu viskas labai paprastai. kai i playoff patenki karta per desimt metu ar net reciau - tai gali buti prilyginta stebuklui ar force majeure. na su saru ne stebuklui, bet kai jo nera tai tikra taip. todel visai naturalu, kad is poros macu paemi 1.5 lemo. zmones eina nes tai kazkas neiprasto, kazkas ko vel greit ilgai nebus.
2022-04-28
+16
Atsakyti
Tomas
„Anadolu Group“ valdo „Coca-Cola“ ? Netikiu
2022-04-28
+4
Atsakyti
cia nusisnekejo...nelabai gal angliskai zmogus moka, pats pasigooglinau,tai tiesiog anadolu group tiesiog partneriai su coca-cola,mcdonalds,su Honda ir t.t. tiesiog zmogelis kuris rase straipsni prastai su anglu
2022-04-28
-5
Atsakyti

Komentuoti

Vardas:      
  Prenumeruoti   Iš viso komentarų: 13

„BasketNews.lt“ pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.