Urbonas: „Statymas į rėmus griauna mūsų jaunos rinktinės galimybes“

Mantas Bertulis
„BasketNews.lt“ korespondentas
2013-09-06 10:54


Žydrūnas Urbonas neabejoja, jog Lietuvos rinktinė turi dar daug potencialo
Žydrūnas Urbonas neabejoja, jog Lietuvos rinktinė turi dar daug potencialo
Nuotr. Fotodiena.lt/R.Dačkus
Kaip diena ir naktis. Taip skyrėsi Lietuvos rinktinės žaidimas rungtynėse su serbais ir makedonais. Ne taktiniai sprendimai, bet kovingumas, užsivedimas, sprogstanti energija ar keršto siekis lėmė pirmąją lietuvių pergalę Europos čempionate – 75:67.

„Visas atsarginių žaidėjų suolelis ir trenerių štabas tiesiog spindėjo gera energija. Nekalbu jau apie sirgalių armiją, kurią visada gera matyti. Po to spyrio į užpakalį komandoje dingo kažkoks paikas aikštingumas ar asmeninės ambicijos“, – tinklalapiui „BasketNews.lt“ kalbėjo Žydrūnas Urbonas.

Buvęs krepšininkas, dabar užimantis Utenos „Juventus“ komandos prezidento ir trenerio asistento pareigas, išsakė savo įžvalgas apie uraganinį Lietuvos rinktinės puolimą ir potencialą, Jono Valančiūno problemas puolime bei kitą dvikovą su latviais.

Apie padarytas korekcijas: „Žiūrint tiek taktiškai, tiek individualiai, buvo labai neblogai paruošti namų darbai. Džiugu, jog lietuviai neleido mėtyti tritaškių broliams Stojanovskiams, kurie yra puikūs snaiperiai. Lygiai taip pat prieš Bo McCalebbą gynėjai žaidė atsitraukę, nes žinojo, kad jis mėgsta agresyviai veržtis į baudos aikštelę.

Manau, jog pralaimėjimas serbams buvo geras spyris į tą vyrišką minkštąją dalį ir jis buvo labai naudingas. Dar niekada nebuvau matęs Lietuvos rinktinės žaidžiant taip pasyviai ir be jokio emocinio užtaiso, kaip buvo trečiadienį.“

Apie kovingumą: „Be kovingumo, charizmos ir vidinio karščio mišinio neįmanoma laimėti nė vienų rimtų rungtynių prieš stiprų varžovą. Jūs tik pažiūrėkite į serbus, kurie po kiekvieno metimo vienas kitą ragindavo, užvedinėdavo, neišsimušdami save iš vėžių. Galbūt makedonai taip pat stengėsi daryti tą patį, bet lietuviai atsakinėdavo tuo pačiu. 

Visas atsarginių žaidėjų suolelis ir trenerių štabas tiesiog spindėjo gera energija. Nekalbu jau apie sirgalių armiją, kurią visada gera matyti. Po to spyrio į užpakalį komandoje dingo kažkoks paikas aikštingumas ar asmeninės ambicijos. Matėsi, kad vyrai padarė išvadas ir pasikalbėjo rūbinėje su treneriais, todėl gavosi visai kitokios rungtynės.“

Apie lietuvių greitą puolimą: „Šiai Lietuvos rinktinei visiškai netinka lėtas pozicinis krepšinis. Tai yra jauna komanda ir jos statymas į rėmus bei kiekvienos atakos metu bandymas išvesti į kažkokią patogią poziciją visiškai griauna tokios jaunos rinktinės galimybes. Jeigu tai būtų praėjusio Europos čempionato rinktinė, tada toks žaidimas tiktų labiau. Tačiau šiemet turime panašią komandą į tą, kuri 2010 m. pasaulio čempionate laimėjo bronzos medalius.

Be abejo, čia dar yra broliai Lavrinovičiai, bet jie savo lengvumu ir greičiu labai tinka šiai paslankiai rinktinei. Norėtųsi, kad ir ateityje komandoje vyrautų greitas puolimas, ankstyvas žaidimas du prieš du. Ispaniškas stilius Lietuvai tinka labiau nei graikiškas. Tai akivaizdžiai parodė ir mačas su makedonais.“

Apie lyderio nebuvimą: „Be abejo, toks išreikštas lyderis komandai būtų neblogai, bet aš vienu iš lyderių matau Mantą Kalnietį. Jis ganėtinai gerai valdo rinktinę ir jam būtent tinka greitas žaidimas. Vis dėlto, manau, kad dabar ne esmė lyderio ieškojimas šiame Europos čempionate, esmė yra pergalės.

Džiugu, jog lietuviai tiek susitikime su Makedonijos rinktine, tiek draugiškose rungtynėse rado tokį žmogų kaip Jonas Mačiulis, kuris gali nebūtinai tik prieš Stojanovskius „centruoti“, bet ir visą Europą išdurti, žaisdamas ant „ūselio“ (baudos aikštelės šoninė linija – Red.). Manau, kad ši Jono stiprybė bus naudojama ir mače su latviais. Aišku, tą patį gali daryti ir Linas Kleiza. Jonui Valančiūnui kol kas nelabai sekasi ten žaisti. Jam dar trūksta pojūčių ir patirties. Šiuo klausimu dar reikia daug dirbti, tačiau jis puikus žaidime du prieš du ar kovoje dėl kamuolių.“

Apie Kleizos sėdėjimą ant suolo:Jonas Kazlauskas priiminėjo puikius sprendimus. Jis matė, kad varžovai Liną atidžiai prižiūri, o buvo ir kitų žaidėjų, kurie gerai „įėjo į rungtynes“. Man labai patiko Kleiza. Jis neturėjo gerų progų metimui, todėl žaidė komandai. Makedonai itin akcentavo gynybą prieš Kleizą, nes galvojo, jog bus vienas iš lyderių, tačiau jis labai ramiai žaidė puolime, nešvaistė metimų, ką truputėlį darė mače su serbais, ir puikiai gynėsi.“

Apie galimybes: „Visa mūsų rinktinė turi didžiulį potencialą. Lyginant su pirmomis rungtynėmis, tai serbai sužaidė maksimaliomis galimybėmis, kuomet mes – minimaliomis. Jeigu dabar vėl žaistumėme su Serbijos rinktine, tai būtų visai kitoks rezultatas. Tą potencialą parodė ir tai, jog Donatas Motiejūnas trečiadienį nepelnė nė taško, o dabar buvo vienas iš komandos emocinių lyderių, ne tik pagal taškus. Jeigu Kleiza gali sau leisti rungtynes baigti nesurinkęs nė taško, o mes pakankamai lengvai galime nugalėti makedonus, tai dar kartą patvirtina rinktinės potencialą.“

Apie Valančiūno aikštės nematymą: „Manau, ateis laikas, kai jis pradės matyti aikštę. Tik reikėtų, kad tai jis pradėtų daryti nuo kitų rungtynių, nes kuo toliau, tuo didesnę reikšmę jos turės. Nereikia jaudintis dėl Jono, jis protingas vyras, juolab – iš Utenos (juokiasi – Red.). Su juo treneriams dar reikia padirbėti individualiai. Tikiuosi, kad Jonas išgirs ir Arvydo Sabonio puikias įžvalgas bei patarimus. Jam dar tik 21-eri, todėl tą dalyką ištaisys. Kada jis įgaus supratimą, kad ne tik jėga galima pralaužti varžovų gynybą, bet dar ir perdavimą iš eigos atlikti, tada jis bus nesustabdomas. Taip pat jo žaidimas vienas prieš vieną turi tapti įvairiapusiškesnis.“

Apie kitą dvikovą su latviais: „Pas Ainarą Bagatskį esu žaidęs, todėl kaip trenerį jį žinau gerai. Šiandien turėtų būti kiek greitesnis, atviresnis ir akiai malonesnis krepšinis. Manau, lietuviai nestabdys. Pats Bagatskis yra buvęs snaiperis, todėl ir nemažai derinių veikiausiai bus ta linkme. Manau, mūsiškiai tiesiog nušluos latvius, tegul broliukai nepyksta. 

Lietuviai labai prastai pradeda visas rungtynes. Galbūt to priežastis yra netinkamas starto penketas arba labai pasyvi gynyba. Treneriai turėtų išspręsti šį reikalą. Į kitą etapą tikrai išeisime, bet būtų gerai jame turėti kuo daugiau taškų. Taip pat, manau, jog serbai bent sykį suklups pirmame etape.“





Rodyti komentarus

Anonimas
Jo, sutinku labai jau suvarzytas zaidimas atrodo, tiek bando iksiti kamuoli laisvam, kai pats galetu atakuoti, nuo to ir prasidrda klaidos, tritaskius rigi bijo mesti, nors buna gera situacija, geriau duoda pasa po kasiu, kur dazniausiai ivyksta kokia nors klaida. tikrai si rinktine gali daugiau, bet zaidimas kazkoks nemielas. Visos dvi pergales taip sunkiai isvargtos, kur mano nuomone turejom lengvai jas laimeti, paziurejus i sudeti.
2013-09-06
Atsakyti
Teisingai pasake apie startini 5ta.Tik panasu, kad Kazlui dar nedaeina, kad su medziu Javtoku visada duodam foru visiems varzovams.

O ant Kleizos vaikai siulau nevaryti, nes dar turesite atsiprasineti
2013-09-06
Atsakyti
manija
Su startiniu penketu sutinku. Manau aikstelei turetu buti jaunesni krepsininkai, ypac kai su latviais zais. Nes su serbais ir makedonais blogai startavom per toki kreiva zaidima, kuri zaide ne toks penketas
2013-09-06
Atsakyti
Anonimasateis diena kai kinai dominuos as tuo neabejoju, tik jie nelabai moka uzaugint kasioru geru kolkas, truksta jiems specelistu, rusu mokykla yra nepalyginamai silpnesne uz ispanu todel ju kiekybe nieko verta kaip ir kinu, lietuva kaip ir serbija turi puikius specelistus, bet kiekybe neleidzia uzaugint daug geru zaideju lietuviu atveju.


Jeigu kinai per tiek laikoneismoko zaist futbolo, ledo ritulio, rankinio ir visu kitu komandiniu sportu tai krepsinio tuo labiau neismoks.. Ju daug bet kaip ir ju produktai is ju jokios kokybes nesulauksi. Jiem tik stalo tenisa zaist ir berods gimnastikoj gerai dar varo ir tokiose panasiose. O komandinio sporto jie niekad neivalde ir abejoju ar ivaldys.
2013-09-06
+1
Atsakyti
Ponas
Kleiza perstoras buti sf. Per daug tešlos užsiaugino. Dabar tetinkamas tik pf pozicijai, nors ir ten ji vikrumu apzaidzia. Jaunime Kleiza centru lose, bet nustojo augti. Kai Denvery lošė buvo labai greitas, tik gaila kad tapo tinginiu ir per daug vakarėliai galva susuko, nors gal ir trauma biški prisidėjo, bet labgausiai jo būdas.

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
2013-09-06
Atsakyti
Egzpertam
Zaidi taip, kaip leidzia varzovas.

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
2013-09-06
Atsakyti
Alanas
Taip vienybė būtina, ją labiausiai skaldo Kleiza.

Bet koks gali būti kovingumas, kaip su galva atsitrenki į sieną - serbus. Jie atkirto gynėjus nuo centrų ir baigėsi mūsų rinktinės taktiniai manevrai. Man atrodė su serbais vyrai buvo neparuošti, nors ne ką mažiau norėjo laimėt, tik šykart Kleizą pasodino, tai visiems smagiau pasidarė.
2013-09-06
Atsakyti
debilai
Snd kleiza imestu 20pts kas gan tiketina ir tada ka jus sakysit vel? Nujauciu dievinsit ji smikiai jus....

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
2013-09-06
+1
Atsakyti
Anonimas
ateis diena kai kinai dominuos as tuo neabejoju, tik jie nelabai moka uzaugint kasioru geru kolkas, truksta jiems specelistu, rusu mokykla yra nepalyginamai silpnesne uz ispanu todel ju kiekybe nieko verta kaip ir kinu, lietuva kaip ir serbija turi puikius specelistus, bet kiekybe neleidzia uzaugint daug geru zaideju lietuviu atveju.
2013-09-06
Atsakyti
Anonimas
kas tau sake kad jis luzeris? sakau kad teslainis tapo ir jam zaisti tik 3 numeriu
2013-09-06
Atsakyti
A
As sakiau kad kleiza jau bus vidutiniokas,jei jis ne lyderis iskart pradeda nervuotis,kelis kart prameta,paskui prasideda nesamoningos prazangos ir t.t. Kleizos kreive kas metus vis varys tik zemyn

--
parašyta iš mobiliesiems telefonams pritaikytos svetainės versijos m.basketnews.lt
2013-09-06
Atsakyti
Rusu daugiau nei ispanu ir ? nera simet kam zaist . Kinu kiek pasauly yra? kas butu jeigu butu, jei sabo nebutu buve, gal butu visai kitas krepsinis dabar.
2013-09-06
Atsakyti
ooooooooo
dar vienas pseudo egzpertas išlindo... krč užknisat kišti tas nuomones bileko kas kažkada bent kažkiek žaidė krepšinį... banalu ir neprifesionalu.
2013-09-06
Atsakyti
Kai kleiza buvo lyderis tai visu dievas buvo, o jau kai dabar nepaeina jam zaidimas tai jau jis luzeris? jei jis pozicija pakeistu ir svorio numestu buto daug geresnis nei dabar.
2013-09-06
Atsakyti
Anonimas
jei kazlaukas vel I aikste leis javtoka su kleiza tai bus vaizdu, priekine linija tada tampa agailetina, kleiza nera pf, o javtokas net nepataiko is po kases, kaip taip imanoma, laisvas budamas.
2013-09-06
Atsakyti
Anonimas
lietuviai irgi dominuotu europje jei turetu tiek gyventoju kiek ispanai
2013-09-06
Atsakyti
Anonimas
manats tu nelygink lebrono ir kito juodzio su kleiza, juodukai nepalyginami soklesni ir tvirtesni, lebronas ir centruot galetu europos cempionate, is kleizos nieko nebeliko, tik teslos gabalas, gal tu nematei kaip bjelica su 210cm ji maude ir kamuolius nuo galvos nuiminejo???
2013-09-06
Atsakyti
Nebus intrigos. Lietuviu priekis žymei geresnis, o maziukai neskaitant kalniecio apylygiai zaidzia.
2013-09-06
Atsakyti
Tu zaides kada krepsini ? Jei taip butu paprasta zaist krepsini, nebutu Ispanai , dominuojantys Europoje, Jav nedominuotu pasauly .
2013-09-06
Atsakyti
Anonimas
lietuviai faktas kad stiprus, bet jie nesugeba to paversti tikrove, todel vel ir su latviai kaposis iki paskutiniu minuciu ar sekundziu, nebent pakris tritaskiai tada bus kita kalba.
2013-09-06
Atsakyti

Rašyti komentarą

Vardas:      
  Iš viso: 37

„BasketNews.lt“ pasilieka teisę pašalinti tuos skaitytojų komentarus, kurie yra nekultūringi, nesusiję su tema, pasirašyti kito asmens vardu, pažeidžia įstatymus, reklamuoja, kursto nelegaliems veiksmams.